met Artocon
Aanbesteden programma & project
Het realiseren van (grote) programma’s en projecten vergt dermate veel capaciteit (personeel, materiaal, financiële middelen) dat bedrijven zichzelf genoodzaakt zien een groot deel van het werk uit te besteden aan marktpartijen. Gezien de maatschappelijke, politieke en commerciële druk die hiermee gepaard gaat, is het vaak ook van groot belang dat de aanbesteding snel op de markt komt.
Artocon trekt betrokken partijen en interne stakeholders bij elkaar en voert de regie op aanbestedingstrajecten zowel vanuit de inhoud als op het proces om de markt voor materialen en diensten te contracteren.
Door het uitvoeren van een marktconsultatie (schriftelijk of persoonlijk) kan er een maximaal onderbouwd strategisch plan geschreven worden. Dit strategische plan is het startpunt van de aanbesteding. Een strategisch plan heeft als doel om duidelijk te maken wat de visie is op de aanpak van de aanbesteding, hoe het bedrijf zich gaat organiseren tijdens de realisatie, hoe dit aansluit op de aanpak van bestaande bedrijfsprocessen en hoe de contractstukken opgesteld gaan worden.