We denken met u mee en adviseren tussentijds waarbij we naast onze
inhoudelijke expertise ook onze kennis en ervaring van diverse procesoptimalisatie-technieken inzetten.

Procesoptimalisatie

Op basis van uw vraag brengen we gezamenlijk met de betrokkenen de benodigde processen in kaart om te komen tot het gewenste eindresultaat. Hoe wordt er nu gewerkt en wat heeft u nodig om te werken volgens de gewenste processen? Dit kunnen bijvoorbeeld procesaanpassingen zijn, geheel nieuwe processen, systeemaanpassingen of sturing op processen.

We denken met u mee en adviseren tussentijds (quick wins) waarbij we naast onze inhoudelijke expertise ook onze kennis en ervaring van diverse procesoptimalisatie-technieken inzetten. Uiteindelijk presenteren we een werkbaar advies waarmee u aan de slag kunt. Eventueel samen met ons, want we kunnen ook invulling geven aan een eventueel benodigd vervolgtraject.

Kick-off en analyse

We starten met een energieke kick-off om een gemeenschappelijk beeld van het gewenste eindresultaat te vormen. Met behulp van uitvoerige data-analyses brengen we de verschillende bedrijfsprocessen in kaart.

0-meting en quick wins

We leveren een objectieve analyse, wat gezien kan worden als een 0-meting, ofwel het startpunt voor het verbeterproces. Daarnaast identificeren en communiceren we quick-wins die direct leiden tot resultaat.

Verbeter & implementatieplan

Alle informatie wordt door Artocon samengebracht in een verbeter- en implementatieplan voor uw organisatie. Hiermee kan uw bedrijf het verbeterpotentieel ook daadwerkelijk bereikten.

Werkwijze Artocon

Met de procesoptimalisatie van Artocon wordt er een bedrijfsscan ingezet bij het in kaart brengen van uw (complexe) bedrijfsprocessen. De bedrijfsscan of de quickscan zijn maatwerk projecten en zijn afhankelijk van de scope en het gewenste resultaat. Het proces van onze bedrijfsscan of quickscan zijn als volgt:


  • 1. Kick-off
  • 2. Analyse
  • 3. 0-meting
  • 4. Quick wins
  • 5. Verbeter en implementatieplan


We starten met een energieke kick-off om een gemeenschappelijk beeld van het gewenste eindresultaat te vormen. In stap 2 en met behulp van uitvoerige data-analyses brengen we de verschillende bedrijfsprocessen in kaart. We analyseren onder andere werkwijzen, prestaties en (financiële) resultaten. Ook houden we interviews en organiseren we werksessies. Alle mogelijke verbanden worden daarbij in kaart gebracht. 
We leveren een objectieve analyse, wat gezien kan worden als een 0-meting en is dan ook stap 3. Deze 0-meting fungeert als startpunt voor het verbeterproces. Stap 4 is het identificeren en communiceren van quick-wins die direct leiden tot resultaat. En als laatste stap wordt alle informatie door Artocon samengebracht in een verbeter- en implementatieplan voor uw organisatie. Hierin wordt een gedetailleerd plan gepresenteerd, inclusief planning, structuur en mijlpalen zodat uw bedrijf het verbeterpotentieel ook daadwerkelijk bereikt.

Na het doorlopen van deze stappen, wat een onderdeel is van onze integrale aanpak, bespreken we een eventueel benodigd vervolgtraject.
Samen tillen we uw organisatie naar het volgende niveau!

Wilt u ook aan de slag met een waardevolle bedrijfsscan of quickscan om uw bedrijfsproces te optimaliseren?
Neem vrijblijvend contact met ons op over de verschillende maatwerk mogelijkheden.

Ga aan de slag om uw bedrijfsproces te optimaliseren! We gaan graag met u in gesprek.

Team Artocon

Ontmoet ons professionele team

Wilco Schouten

Programmamanager

Mijn kracht ligt in het sturen op samenwerking. Deze samenwerking wordt versterkt… 

Roy Dashorst

Manager projectbeheersing

Ik ben sterk in het implementeren en invulling geven aan proces & projectmanagementsystemen…

Jorg van Oostenbrugge

Manager financial control

Mijn expertise ligt in zowel het voeren van een financiële administratie als een projectadministratie…

Arjen Dijk

Manager projectbeheersing

Projectbeheersing & contractmanagement, dat zijn de vakgebieden waar ik mij op richt …

Sascha Smeding

Procesmanager

Projectbeheersingsprocessen zoals risicomanagement en planningsmanagement uitdenken…

Nathalie van der Molen

Marketing & Communicatie manager

Het analyseren van wensen en behoeften van klanten en het hierop afstemmen van marketingactiviteiten…